Skandinavië - Norway

Töcksfors

Inmiddels beland bij de grens met Noorwegen. Morgen rijden we gelijk door naar het midden van Zuid-Zweden om er weer een paar nachten te verblijven.

Hier is het vol, druk en hektisc. We verblijven in een cabin, zo'n heerlijk klein hutje, maar wel schoon en goede bedden, wat moet te nog meer.

Een groot deel van de verblijfsruimte in dit hostel wordt ingenomen door werkmensen uit het voormalig oostblok. Die verblijven relatief goedkoop in Vandrarhems, maar dat is het hostel ook gelijk volgeboekt. Voor de beheerder natuurlijk wel een vaste bron van inkomsten, maar toch een beetje dubbel gevoel er bij ....

De omgeving zie je hier nu veranderen. Het landschap, de huizen, het wordt ook drukker, op de we, in de winkels enz enz.

Sinds een kleine 50 kilometer zie je ook dat de aandacht niet meer uitgaat naar de sneeuw. Dat was daarboven eigenlijk alleen DE trekpleister. Alles is daar op ingericht, de accomodatiees, de publicatieborden, de winkels enz.

Ik verwacht dat er hier in Töckfors in de winter niet meer sneeuw zal liggen daan in Hardinxveld en omstreken.

Vandaag was het heerlijk weer. We vertrekkoen met 13 graden, maar inmiddels is het nu 22 graden.

Onverwacht hadden we toch nog internet, ik kon wat meeeliften p een onbeveiligd netwerk -- , reden om snel nog wat te typen.

Tot een later moment en groet. Jan